Η παραλογοτεχνία σήμερα

Μπαίνοντας σε ένα βιβλιοπωλείο και χαζεύοντας τους διάφορους τίτλους, αυτό που παρατηρεί κανείς είναι ότι μεγάλο μέρος των best sellers αφορά ιστορίες ροζ λογοτεχνίας. Οι ίδιοι τίτλοι στριμώχνονται κάτω από τις ομπρέλες στις ηλιόλουστες πλαζ του τόπου μας κάθε καλοκαίρι. Μια γυναίκα εγκαταλελειμμένη αναζητά τον έρωτα σε λάθος δρόμους, δυο άνθρωποι που χωρίστηκαν από διάφορες συγκυρίες καταφέρνουν να είναι μαζί μετά από πολλά χρόνια, μια συγκλονιστική αποκάλυψη (ερωτικού περιεχομένου) από το παρελθόν ταράζει τις ισορροπίες μια οικογένειας, ένας νέος και επιτυχημένος άνδρας με περίεργες σεξουαλικές προτιμήσεις είναι μερικά από τα θέματα που συμπυκνώνονται σε αυτά τα μυθιστορήματα. Το σκηνικό είναι συνήθως βροχερό σε μια μεγάλη πόλη ή σε ένα απομακρυσμένο νησί ενώ, όταν τα προβλήματα ξεπερνιόνται, λάμπει ένας ήλιος καθαρός.
Σε τι έγκειται όμως αυτός ο εθισμός του γυναικείου, κυρίως, αναγνωστικού κοινού σε τέτοιου είδους ιστορίες; Ένας παράγοντας που επηρεάζει είναι σίγουρα το γεγονός ότι αυτές οι ιστορίες είναι "καθημερινές", βγαλμένες από τη ζωή όπως θα έλεγαν οι υποστηρικτές τους. Επιπλέον είναι εύληπτες και απευθύνονται σε όλες τις κοινωνικές βαθμίδες αφού δεν απαιτούν ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις, μόνο διάθεση χρόνου. Βασικός όμως λόγος της επέλασης της παραλογοτεχνίας είναι η ανάγκη της σύγχρονης γυναίκας να απελευθερωθεί από τα δικά της προβλήματα έστω για λίγο και να απορροφηθεί σε έντονες ερωτικές περιπέτειες που πάντα καταλήγουν σε happy end.
Ο εξοβελισμός της λογοτεχνίας-αυτής που διαπλάθει χαρακτήρες,προσφέρει εμπειρίες και οδηγεί μέσα από τον έλεο και τον φόβο στην κάθαρση των αναγνωστών-από το εκπαιδευτικό σύστημα ο οποίος παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και η στροφή των εκδοτικών οίκων στην παραλογοτεχνια λόγω του μεγάλου οικονομικού οφέλους είναι οι ηθικοί αυτουργοί της κατάστασης αυτής.
Κατά τη γνώμη μου τα ροζ αναγνώσματα μπορούν να αποτελέσουν πηγή διασκέδασης(με την ετυμολογική σημασία του όρου) για ενήλικες και όχι για εφήβους που πρώτα θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με την ζωντανήτέχνη του λόγου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Εργασία στο μάθημα ΝΕΦ 206

Η διαδρομή του Αγίου Ιακώβου της Κομποστέλα

ΛΕΞΙΚΟ ΑΤΑΚΩΝ

Η "Ρόζα" και το ιστορικό - ιδεολογικό της υπόβαθρο

Σουηδία: βίωμα ενότητας υπό το ορθόδοξο πρίσμα

Εσπερία Θεσσαλονίκη – πολιτιστικές διαδρομές (Α΄μέρος)

κινηματογράφος-θέατρο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2011